Even more pain


Dagen började som ni ser på bilden ovan i en härlig trappa. Löpningar och hopp klarades av och benen skakade som asplöv efteråt. När jag gick upp i morse så kändes det som att jag blivit överkörd av en ångvält, så jag är väldigt nöjd att ha tagit mig igenom ännu ett jobbigt pass. 
Jag hade fint sällskap :-)
Vi avslutade med gräslopp på konstgräset. Sedan var man rätt mör.. Jag cyklade iväg till Hersby för att ha möte med Coach Leffe. Vi utvärderade, planerade och drack kaffe. Mycket trevligt! Sedan var det dags för lunch och en sväng in till stan för lite ärenden innan det var dags för pass två. 

Vid det här laget hade kroppen kastat in handduken för dagen (eller typ resten av månaden) och jag har stora svårigheter att gå ner för trappor, sätta mig ner samt klä på/klä av mig. Träningsvärken är på väg mot sin peak. Men jag tvingade iaf iväg mina stela smärtande betongklumpar till ben till Bosön för lite bålträning. Det gick hyffsat bra då inte benen behövdes så mycket i övningarna. 
Men fy fan vad sjukt dåligt jag mår nu. Kroppen går på högvarv för att läka ihop efter all nedbrytning. Jag är inte direkt den trevligaste just nu för all energi går åt till att överleva, och jag finner mig själv sitta och stirra ut i tomma intet helt apatiskt och orkar inte göra något annat. 

Nu ligger jag i soffan och laddar för att gå och kissa. Har hållt mig ett tag och sparat den promenaden tills nu när jag ändå måste gå och duscha, för att gå två gånger känns för tufft. Jag måste hålla emot med händerna när jag sätter mig på toaletten, för annars dunsar man ner. Framlåren har dött. 

Sedan ska jag sittduscha, för att stå är inte att tänka på. Förra veckan längtade jag till den här veckan, nu längtar jag tillbaka till förra...

Pain!

Jag älskar ju att träna och jag utsätter mig för det frivilligt, men nu jäklar är det smärta i kroppen och det finns vissa minuter jag ifrågasätter mina val. 

Varning, jag kommer att gnälla lite här på bloggen i några veckor framöver, för nu är det några riktigt smärtsamma dagar som följer. 

Just nu känns det som att jag har influensa i hela kroppen. Varje led och muskel värker. Skillnaden mellan att ha influensa och en helvetes träningsvärk är dock att influensa är mycket trevligare. Då får man ligga i soffan, äta glass och kolla på Netflix, medan om man är idrottare och har träningsvärk så får man gå ut och springa en mil i samma tillstånd. Inte en jätteangenäm känsla kan jag meddela :-) 
Men nu är det bara att ta på hjälmen och borra ner skallen och kötta i ett par veckor så är det värsta över, no pain no gain som man brukar säga. 

Idag mosade vi på med ett tungt styrkepass på Bosön. Frivändningar, djupa benböj, enbensböj, militärpress, bänkpress och chins kommer resultera i en ännu värre värk i morgon. Bring it on! Att gå ner för trappor är ett problem idag och att komma ur sängen imorgon blir en långdragen process. Men på något sätt så älskar jag den här tiden på året. Det är nu man lägger all grund till hela året och då jäklar gäller det att vara tuff och bita ihop. När benen darrade efter styrkepasset och kroppen helst ville ligga kvar i soffan så passade vi på att gå ut och springa milen i världens backigaste spår. Jag hatar fan backar! Ursäkta svordomen men abborbacken ville man bara spränga bort idag alternativt lägga sig ner och grina i spåret och ringa färdtjänst. Nu hade jag varken sprängdeg eller mobil så det var bara till att tuffa vidare. 

Efter total koma i ca 2 timmar kunde vi iaf laga mat och nu känns det bättre efter att ha ätit middag. Så, nu har jag ventilerat och klagat klart. Godnatt!

Mot nya mål!

Idag drog träningen igång för hösten och uppbyggnaden mot 2016 har tagit sin början. Jag är sjukt laddad och taggad och har längtat länge nu efter att riktigt få kötta på träningen. Under sommaren har det mest handlat om att hålla sig i toppform och träningen har innehållit korta sprintlopp, teknikhopp och få lyft. Nu blir det andra bullar.Nu ska det dunkas på med långa köttiga intervaller, backlopp, hoppstyrka och massa lyft. Pukefaintdie - träning helt enkelt. And I love it! 
I morse började vi med hoppstyrka på konstgräset på Lidingövallen. Vi körde hoppsa, mångsteg, vänster-vänster-höger-höger och enbenshopp. Riktigt härligt pass tillsammans med A, Malin och Anna i den mysiga höstsolen. 
På eftermiddagen sprang vi 2x5x200m med en minuts vila, och det var riktigt kämpigt. 
Men nu är jag igång och 2016 ska bli det bästa året hittills. Jag ska göra allt jag kan för att bli den bästa jag kan bli. Jag är väldigt motiverad och ser verkligen fram emot den här hösten 🍂🍁❤️️ Mot nya mål!