Spanien đŸ‡Ș🇾

Förra helgen var jag i Spanien och tĂ€vlade pĂ„ tvĂ„ tĂ€vlingar.

Jag Äkte ner pÄ torsdagen och kom fram pÄ eftermiddagen. Jag, olsis och Leffe blev hÀmtade av Ola pÄ flygplatsen. PÄ kvÀllen Ät vi pÄ hotellet och bara chillade.

PĂ„ fredagen Ă„kte vi till arenan för ett kortare tonuspass. Kroppen kĂ€ndes bra och studsig. Vi bestĂ€llde en taxi till hemresan som aldrig kom, sĂ„ vi fick knata tillbaka haha. OpĂ„litliga taxiförare i Spanien 😂

Lunch Ă„t vi pĂ„ hotellet, och resten av dagen bestod av chill, kaffe och korsord. PĂ„ kvĂ€llen gick vi ner till ElGato och Ă„t middag.

Lördagen var tĂ€vlingsdag. Vid 14 Ă„kte vi bussen mot ett hett Carmona. 39 grader vĂ€ntade sĂ„ jag hade litervis med vatten med mig 😊. NĂ€r jag klev av bussen tre timmar senare sĂ„ trodde man att man gick in i en bastu. Satan sĂ„ hett det var!! đŸ”„

Jag hittade ett omklĂ€dningsrum att vila i som iaf var ett par grader svalare.
Efter mycket strul och bĂ„de tidigarelĂ€ggning och senarelĂ€ggning av tresteget (och ganska mycket frustration) kom vi Ă€ntligen igĂ„ng vid 22.30-tiden. Att tĂ€vla sĂ„ sent pĂ„ kvĂ€llen/natten var en ny erfarenhet hehe.

TÀvlingen gick inte speciellt bra, jag hoppade 12,96 och var rÀtt besviken efterÄt. DÄ vÀntade en skumpig och lÄng bussresa tillbaka.

Tanken var att vi skulle ha tĂ€vlat i Malaga egentligen, men det var nĂ„got strul med arenan dĂ€r sĂ„ dĂ€rför fick vi Ă„ka till Carmona istĂ€llet.

Ibland gÄr det inte sÄ bra, men det Àr bara att bita ihop och komma igen...

PÄ söndagen var det vilodag mellan tÀvlingarna. Vi badade lite pÄ förmiddagen, men sedan lÄg jag mest pÄ rummet i ACn med benen i höglÀge.

PĂ„ kvĂ€llen gick vi ut ett gĂ€ng och Ă„t pĂ„ en italiensk restaurang nere pĂ„ stranden.

PĂ„ mĂ„ndagen var det tĂ€vling igen. Denna gĂ„ng pĂ„ favoritarenan i Torremolinos. TĂ€vlingen var först pĂ„ kvĂ€llen sĂ„ det blev nĂ„gra timmar pĂ„ hotellrummet innan det var dags att Ă„ka. Vi lĂ„g inne men Coach passade pĂ„ att sola ☀

Madde hjĂ€lpte mig att flĂ€ta hĂ„ret.

TĂ€vlingen gick bra, Ă€ven om jag krĂ„nglade vĂ€ldigt med ansatsen. Övertramp i första, genomspringning i andra (motvind och kom inte fram), övertramp i tredje.. FRUSTRERANDE! Det kĂ€ndes superbra sĂ„ det var jobbigt att "kasta" bort flera bra hopp. I fjĂ€rde snuddade jag vid plankan bara och fick ta lite lĂ„nga steg, men Ă€ndĂ„ blev det 6,45w! Superkul! I femte var det Ă€nnu ett lĂ„ngt hopp med tramp, och i sjĂ€tte fick jag 6,41 i typ vindstilla. SĂ„ bra hoppning Ă€ven om planktrĂ€ffarna inte satt.

Direkt efter lĂ€ngden körde jag trestegstĂ€vlingen ocksĂ„. Jag var lite urladdad och vinden vĂ€nde. Fick med mig 13,08 sĂ„ det var vĂ€l helt ok 😊

Efter tĂ€vlingen gick vi alla svenskar ut och Ă„t. Vi var över 20 st pĂ„ plats. VĂ€ldigt trevlig avslutning! Supertack till vĂ€rldens bĂ€sta fixarfrasse Ola Carlsson som tog hand om oss sĂ„ vĂ€l och fixar allt Ă„t oss đŸ™đŸŒđŸ‘đŸŒ.

Ida Ekroth fotade hoppbilderna 😊.